Pihenés és alvás terhesség alatt! – I. rész

608
HOZZÁSZÓLÁS:

A terhesség első harmadában szinte mindenki fokozott álmosságról, fáradtságról panaszkodik. Ennek elsődleges oka az enyhén altató hatású progeszteron hormon. Emellett a megváltozott körülmények diktálta életmód is szerepet játszhat.

Míg az első 3 hónapban jellemzően az aluszékonyság a vezető tünet, a második 3 hónap teljes komfortérzete után a harmadik harmadban a fáradékonyság jellemző, amely az egyre növekvő teher viseléséből adódik.

Az álmosság érzése legjobban rendszeres életmóddal küzdhető le >>>

  • Ha biztosított az idejében való lefekvés és a nyugodt éjszakai pihenés, ritkán van szükség délutáni alvásra.
  • Az életvitel, életritmus alakításában az aktív pihenést, a pihentető elfoglaltságokat érdemes előtérbe helyezni. A pihenés nem jó, ha passzív. A séta, az olvasás, a társaság sokszor jobb kikapcsolódás, pihenés, mint az egyedül, magányosan, semmittevéssel töltött idő. alom-alvas-pihenes-05
  • A terhesség kezdetén a nagyfokú álmosságérzet ellenére gyakran álmatlansággal küzdenek a kismamák. Jellemző, hogy aki úgy érzi, hogy a szemét sem tudja nyitva tartani, lepihenve képtelen elaludni. Ezt a jelenséget terhességi álmatlanságnak nevezzük. Hátterében általában aggodalom, félelem rejlik. Ha a kismama képes figyelmét elterelni, másra gondolni, egy-egy könyvet olvasva gondolatait rendezni, többnyire könnyen és hamar álomba szenderül.
  • Hangsúlyozni kell, hogy a kora terhességi álmatlanság esetén altatók, nyugtatók szedése veszélyes lehet!
  • Többnyire a terhesség végén fordul elő, hogy a megnövekedett méh által felnyomott rekeszizom, a nehezített légzés akadályozza fekvő helyzetben a nyugodt alvást. Sokszor oldalt fekve, több párnával alátámasztva, kicsit emelt háttal, magas fejjel segíthetjük a zavartalan pihenést.
  • Nem egy kismama az élénk magzatmozgásokra hivatkozva képtelen elaludni. ⇒ A magzatmozgás állandó érzékelése a magzat normális életfunkciójának bizonysága. A zavaró jelenség átértékelése már önmagában segíhet az álmatlanság leküzdésében!
  • Az egyes relaxációs technikák gyakorlása, a tudatos izomellazítás önmagában is altató hatású és gyakorta segít az elalvás nehézségein. Az álmatlanság hátterében újra és újra kimerülő gondok, problémák, a terhességgel kapcsolatos félelem, aggály rejlik, az igazi megoldást annak “kibeszélése” jelenti.
  • Amennyiben az éjszaka nem ad felfrissülést, bátran pihenhet a terhes kismama napközben is. Ez nem szükségszerűen jelent alvást. Sokszor egy kényelmes fotelben elért relaxáció is felüdít.

A kialvatlanság és fáradtság leggyakrabban türelmetlenségben, aggályoskodásban, nemegyszer a szexuális érdeklődés jelentős csökkenésében nyilvánul meg. A pihenés intenzitását a relaxációs készség határozza meg. Aki teljes relaxációra képes, gyakran már 15-20 perc pihenés után is jobban érezheti magát, mint más, akár többórás alvás után.

608
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]